tisdag 30 september 2014

Som om en tomte på sommaren spelar någon roll

God kväll!

I helgen såg jag att Ica hade fått in julmust! Är inte det lite väl tidigt? Själv är jag ingen julmustälskare, jag dricker det nästan enbart i julhelgen. Men visst finns det många som är julmustfrälsta och de blir väl glada av att det redan finns att tillgå.

Apropå dryck. Jag är både en kaffe- och tedrickare. Jag har svårt att vara utan mitt eftermiddagskaffe vid fyra-snåret. För det mesta dricker jag ur samma mugg: en med julmotiv som jag fick i julklapp för många år sedan. Då var den fylld med Heidelberg-chokladbitar. I och med att jag fick den på julen så började jag väl dricka kaffe i den då, sedan har det fortsatt. Året om dricker jag kaffe i den (aldrig te av någon anledning, det känns fel...). Själv reflekterar jag inte över motivet längre men om jag har kompisar på besök så reagerar de alltid på att jag använder en julmugg även om det är mitt i sommaren. Vaddå liksom. Tomtar finns väl året om, de syns ju bara inte lika ofta under de ljusa årstiderna?

Vad det för trassligt som syns i bakgrunden på fotot kommer jag berätta om i ett annat inlägg. Men det har med julen att göra i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar