onsdag 3 september 2014

Första inlägget

God kväll allesammans!

Var har ni nu hamnat någonstans? Jo det kan jag tala om. Ni har hamnat mitt i en alldeles pinfärsk julblogg. Ytterligare en, tänker ni. Finns det inte tillräckligt? Det kan väl hända. Men just min julblogg har ju inte funnits tidigare. Vad har jag då som ingen annan har? Vad har jag för argument för att just DU ska stanna kvar här?

Jag kanske ska ta och börja med att berätta lite om mig själv. Som en trevlig inledning. Vem är då jag? Jo jag är en för tillfället 22-årig (åldern har ju den ovanan att den ändras varje år) sjuksköterskestudent. I januari 2015 tar jag min examen och kan titulera mig legitimerad sjuksköterska. Det ni! Jag är en glad tös med mycket humor om jag får säga det själv och eftersom detta är min blogg får jag faktiskt det. Jag älskar att skriva och att uttrycka mig i ord. Mina idoler är Galenskaparna & After shave. Jag kan sjunga och spela trombon, men inte samtidigt. Och så kanske det viktigaste av allt: jag är gränslöst tokig i julen. Jul, jul, jul. Det är ju faktiskt därför som jag har startat den här julbloggen. Jag vill också vara med i julbloggsgänget.

För att återgå till frågan. Vad har jag som ingen annan har? Om jag är ensam om det vet jag inte, men i denna julblogg tänker jag mig att det är språket som står i fokus. Jag kommer lägga upp bilder och filmer, givetvis, men jag vill även ge er en tänkvärd liten julblogg. Ibland kommer jag skriva lite längre inlägg, ibland lite kortare. Jag kommer berätta om jular som har varit, jular som kommer att komma. Egna berättelser och tankar. Såklart kommer jag även berätta om juligheter runt omkring mig, som till exempel julmarknader, julpynt, julgodis, julstök och julbak (sådant som involverar mjöl och dylikt, inte julskinkan).

Jag hoppas att jag har väckt ert intresse. Och har ni tagit er ända hit så tror jag att ni har stora chanser att orka hänga med i svängarna även i fortsättningen.

Vi hörs!
/Mari 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar