söndag 14 september 2014

Höst

God förmiddag!

Härliga 19 grader och sol hade de lovat i helgen. Utanför fönstret ser jag moln och träden som vajar i snålblåsten.

Men det är väl inte så märkvärdigt. Vi är ju trots allt inne i vår första höstmånad och då är det väl inte mer än rätt att vi får stå ut med höstväder. Som vi alla vet betyder ju även höstens ankomst att julen närmar sig. Idag är det 101 dagar till julafton. Jag kan redan känna pepparkaksdoften.

För en stund sedan välkomnade jag hösten genom att plantera lite ljung i en kruka. Jag tycker om att pyssla med blommor; något jag inte trodde att jag skulle bli intresserad av. Apropå plantera så har jag en jultradition som jag tänkte berätta om någon gång men inte idag. Idag får ni nöja er med en bild på ljungen.

Ha det bra

/Mari 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar