fredag 5 september 2014

En gammal korv som ligger kvar i gammalt spad

God förmiddag!

Dimman ligger tät över hagarna och när jag för en stund sedan cyklade till tandläkaren gick det inte att urskilja andra sidan av sjön. Det var som en mjölsäck bara några tiotal meter ut över vattnet. Jag såg på tv i morse och där sa de att det fortfarande är sommar där jag bor. Jag vet inte om jag vill kalla det sommar, men i helgen skulle det i alla fall bli 22 grader och även om vindarna är svalare låter det väldigt skönt.

Jag är otroligt glad över hur många ni faktiskt var som läste mitt första inlägg! Tack och (jul)bock. Hoppas att ni fortsätter att följa mig.

Några av er kanske funderade över bloggnamnet. Vaddå gammal jul? Vad menar hon med det? Menar hon att hon brukar fira en gammal jul, med dopp i grytan, grisfötter i gelé och halm utstrött på golvet? Eller syftar hon på en gammal jul, en jul som hon har upplevt för många år sedan?

Tanken är inte alls så djup som man skulle kunna tro. Faktum är att svaret gavs redan i förra inlägget. Jag är ett stort fan av Galenskaparna & After shave och de har faktiskt gjort en låt som heter just "En gammal jul". Dessutom passar texten in ganska bra på mig. Jag vill värna om traditioner, julen ska se ut på precis samma sätt, år ut och år in. För att citera Gustav Svensson från "Svensson Svensson" (vars julavsnitt jag såklart måste titta på, varje jul, år ut och år in...) "Det är ju det som är meningen med julen! Allting ska vara exakt likadant år från år. Det är den enda dagen på året som man verkligen kan lita på hur den kommer att bli!"


Ha det bra
/Mari 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar