tisdag 11 november 2014

Smålandsjul på Huseby

God kväll!

I helgen var jag på Huseby bruks julmarknad tillsammans med min familj. Denna julmarknad är Nordens största och det är den absolut mysigaste som jag har varit på. I år är det fjärde året i rad som jag är där och nu känns det som att det inte blir någon jul utan Huseby. Det har liksom blivit en tradition att åka dit. Här finns hantverk, mat, fina miljöer och julstämning så det räcker och blir över.

Jag brukar inte köpa så mycket här då det mesta julpyntet är av den lite dyrare varianten, just på grund av att allt är äkta hantverk. Inget billigt plasttrams här inte. Men i år blev det faktiskt en julklapp till en kompis, en papperdekoration (som jag inte kan beskriva bättre än att det är en "rad" av fåglar som man vecklar ut och så kan den stå exempelvis i ett fönster) och ett supergott tomatbröd. Dessutom fick jag en underbar handgjord tomte med ett långt skägg av fårull av min kära mamma. Bilder kommer så småningom när jag fotat sakerna. De åkte faktiskt rakt in i skåpet, än är det ju inte dags att julpynta! Brödet har vi dock provsmakat.

Tänk, idag är det 43 dagar till julafton. Jag har köpt två julklappar och har tre till planerade. Jag ligger bättre till än jag brukar! Vanligtvis har jag inte köpt en enda innan december. Hur ligger du till i julklappsinköpen?

 Såhär mysigt var det i skymningen på Huseby. Julgranar och marschaller!

1 kommentar:

  1. Jag har köpt en julklapp än så länge, till min sambo:) Men fler lär det bli vid nästa löning:)

    SvaraRadera