torsdag 6 november 2014

Julsött

God middag!

Här sitter jag inne och kurar. Regnet faller utanför fönstret, blött och kallt! Idag är det bara fyra grader ute och det är stor skillnad mot vad det har varit den senaste tiden. I en hel månad känns det som om temperaturen legat och darrat runt 10-gradersstrecket, ibland under och ibland över.

Julmusiken strömmar faktiskt ur datorhögtalarna just nu. Mest för att jag ville prova och se om jag var sugen på julmusik och visst är det mysigt att höra men jag vet inte om den riktiga julstämningen infinner sig än. Det dröjer nog ett par veckor till innan jag kan lyssna och njuta fullt ut.

I affärerna är det dock redan jul. I helgen kunde jag bara inte motstå när det var extrapris på Juleskum. Årets smak är pepparkaka och den var ganska god även om pepparkakssmaken inte var överdrivet stark. De chokladdoppade hjärtana är och kommer alltid förbli mina favoriter!

I veckan föll jag dock för frestelse nummer två och köpte ett paket Ballerina pepparkaka. Jag har ståndaktigt gått förbi hyllan flera gånger men nu kunde jag inte låta bli. Om de var goda? Som ett kex, absolut, men som pepparkaka, nja. Klen pepparkakssmak men chokladfyllningen var riktigt god!

Har ni tjuvstartat med något julgott?



2 kommentarer:

  1. Juleskum, lite glögg, pepparkakor och dumle gingerbread har det blivit hittills för mig i år. Köpte du något i Huseby?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dumle gingerbread måste jag också prova snart! Har inte letat aktivt efter dem än. I Huseby köpte jag ett bröd, en pappersdekoration, en julklapp till en vän och dessutom köpte min mamma en jättefin tomte åt mig. Bilder kommer så småningom på bloggen :)

      Radera